Elisabeth Club

Elisabeth ClubDe Elisabeth Club is begonnen op 6 december 2001. Bij de eerste samenkomst werd er gesproken uit Lucas 1: 5-25. God houdt ons in zijn hand, ook als we oud zijn. God geeft ons taken ondanks de ouderdom. Naar aanleiding van dit bijbelgedeelte heeft de Elisabeth club haar naam gekregen.
De Elisabeth club is een wekelijkse bijeenkomst voor oudere mensen. Het is inmiddels een geliefde samenkomst waar iedereen zich thuisvoelt.

Doelgroep.

Elke week komen er op donderdag zo’n 70 to 80 ouderen bij elkaar. In het begin werd de Elisabeth Club geleid door dominee Ferenc Vísky. Na zijn overlijden heeft predikant Gyula Bottyán dit met zeer veel toewijding van hem overgenomen. Inmiddels heeft ook hij een hoge leeftijd bereikt en nu worden er jonge dominees uit Oradea en de omgeving uitgenodigd. Zij komen inmiddels met veel plezier naar de Elisabeth Club om met de ouderen Gods woord te bespreken.

Programma

Op de bijeenkomsten worden er eerst psalmen en christelijke liederen met elkaar gezongen, waarna er een bijbelstudie is onderleiding van een dominee en er met elkaar brood gegeten en wat gedronken wordt.

Veel deelnemers wonen alleen, zonder familie en hebben vaak ook gezondheidsproblemen. De Elisabeth club betekent heel veel voor de ouderen, voor hun betekent het samenkomen: vriendschap, familie, liefde en samenzijn. Zelfs als ze ziek zijn en ze niet kunnen komen naar de Elisabeth Club, gaan veel ouderen elkaar opzoeken. Zorg voor elkaar, een echte gemeenschap!

Sommigen van hen worden opgehaald met de auto en na de Elisabeth club weer thuisgebracht. De ouderen ontvangen ook de Harangszó, een christelijke krant. Zo komen de ouderen elke week in ontmoeting met elkaar en met het evangelie.