Granny Club

Sinds enkele jaren is er een Granny Club in Tirgu Mures en deze wordt geleid door Katalin Gyűjtő. De Granny Club kijkt om naar de ouderen en heeft inmiddels een belangrijke functie gekregen.

Ouderen komen hier iedere week op vrijdag en ontvangen een maaltijd, er zijn bijbelstudies en vooral het sociale karakter is erg waardevol. Ouderen ontmoeten elkaar en er wordt naar hen omgezien! Ook wordt er beperkte medische zorg verleend.

Omdat niet alle ouderen in staat zijn om naar het CE House te komen waar de Granny Club gehouden wordt, gaan de vrijwilligers ook naar ouderen thuis toe (De Mobile Club). Daar brengen ze eten, lezen ze samen uit de Bijbel en bieden ze vooral ook een luisterend oor. De eenzaamheid is groot onder de ouderen, dat blijkt wel uit de groeiende groep ouderen die graag bij de Granny Club willen komen. Sinds 2017 worden er ook bijeenkomsten georganiseerd in geïsoleerde dorpen (soms wel 75 km verderop), waarbij de vrijwilligers van de Mobile Club de ouderen verzamelen. Zo hoeven de ouderen niet helemaal naar Tirgu Mures te komen.

Ook het sociale karakter is erg waardevol en er worden allerlei activiteiten met de ouderen gedaan, zoals knutselen en toneelstukjes maken.

De maaltijden met elkaar zijn een feest en vaak hebben de ouderen thuis niet zo veel te eten…

Bekijk hier ook de film over de Granny Club (gemaakt door stichting Dorcas):

En bekijk hier de film van de Mobile Club (gemaakt door stichting Dorcas):

Het werk van de Granny Club is dankbaar werk en ook zeer nodig! Helpt u mee om dit werkt te kunnen blijven doen? Een financiële gift (bankgegevens zie contact) is zeer welkom en kunt u overmaken ovv Granny Club. En wilt u meebidden voor deze ouderen?

Alvast hartelijk dank, ook namens Katalin en de ouderen!