Nagybereg Zigeunerzending

Zigeunerzending NagyberegNagybereg heeft, evenals in veel plaatsen in de omgeving, een zigeunergemeenschap. Deze gemeenschap leeft in eigen wijken afgezonderd van de rest van het dorp. In herfst en winter is het gebied moeilijk te bereiken en de werkloosheid is groot en langdurig. Door deze situatie is de armoede hier zeer groot. Er is nauwelijks geld om eten en kleding te kopen en geen geld om de kinderen naar school te laten gaan.

De kerk van Nagybereg is enkele jaren geleden een evangelisatieproject gestart en probeert voor de mensen van deze gemeenschap werk te vinden in de omgeving. Tevens is er voor de kinderen een kleuterschool en een after-schoolproject. Hierbij krijgen de kinderen in de middag bijles op de staatsschool om zo te proberen hun leerachterstand te verkleinen.

In samenwerking met Gipsy Mission uit Amersfoort ondersteunt Stichting Tabitha dit project.

Van Chr. boekhandel de Kandelaar in Ridderkerk ontvangt Stichting Tabitha maandelijks een donatie. Kijk voor deze boekhandel op: www.de-kandelaar.nl

Locatiegegevens project:

De zigeunerwijk is gevestigd aan de rand van het dorp Nagybereg in Oekraïne.

Contactpersoon project ter plaatse:

Toth Laszlo, predikant.

Zigeunerzending Nagybereg _RAY0063