Het project van Tabitha en Draagt Elkanders Lasten, “Brood voor Oekraïne”, moet doorgaan.

De sinds vorig jaar zomer gestarte actie voor Brood voor Oekraïne voorziet in een grote behoeft. Vele slachtoffers van de oorlog worden hiermee gesteund. Daarom durven we wederom een beroep op uw vrijgevigheid te doen en vragen u aan deze actie bij te dragen.

De hulp wordt geboden in het oorlogsgebied in Oost Oekraïne en daardoor worden ook de hulpverleners getroffen door de oorlogshandelingen zoals u in het bericht dat we onlangs kregen kunt lezen:

In Gerson is onze kerk gebombardeerd en een van onze bakkerijen waar veel brood werd geproduceerd. Godzijdank is iedereen veilig, de aanwezigen zijn naar de bunker onder de kerk gegaan terwijl u (op het filmpje) zelf kunt zien hoe de situatie is. We bidden voor alle helpers, de bombardementen gaan door… Nu moeten we alles weer opbouwen..De oven moest worden stopgezet omdat ook daar schade is. Deze maand gaan we helpen om de ovens daar weer in bedrijf te krijgen. Toen de bom viel, zat de kelder van de kerk vol met kinderen, was de broodfabriek in bedrijf en was iedereen aan het werk. God verrichtte een wonder en niemand stierf. God zij dank!

Als u ons kunt en wilt helpen, maak dan uw gift over op rek. nr. NL30INGB0670471046 t.n.v. Stichting Draagt Elkanders Lasten of op rek.nr NL 16 RABO 0355437643 t.n.v. Stichting Tabitha, beiden te Ridderkerk.