Brood voor oorlogsgebied in Oekraïne

Stichting Tabitha en Stichting Draagt Elkanders Lasten starten een intensieve samenwerking en gaan gezamenlijk geld inzamelen om hulp te bieden in het oorlogsgebied in Oekraïne. Met name in de plaatsen Charkov, Sloviansk, Mikolaiv en Cherson, allen gelegen in het oostelijk deel van Oekraïne.

Door een Roemeense partner, de stichting Maranatha, die vele transporten met hulpgoederen ten bate van de slachtoffers van de oorlog verzorgd, zijn 8 ovens om brood te bakken geleverd in de genoemde steden.

Het is de bedoeling ter plaatse brood te gaan bakken en niet meer, zoals voorheen gebeurde, in Roemenië en dat naar Oekraïne te vervoeren. Elke dag worden duizenden broden gebakken. Het is een grote vooruitgang om ter plaatse vers brood te maken. Daarbij zijn ook veel lokale vrouwen betrokken en veel mensen krijgen iedere dag een brood.

Maar…… er is voortdurend meel, olie, water en suiker nodig om dit te realiseren. Om te kunnen blijven voorzien in deze basisbehoefte is ook continuïteit noodzakelijk. Om dat de elektriciteitsvoorziening in de steden alles behalve stabiel is zijn er ook een viertal grote generatoren nodig. Kortom een project dat dagelijks veel kost.

Draagt Elkanders Lasten en Tabitha doen daarom een beroep op uw hulpvaardigheid en verzoeken u vriendelijk om een gift voor dit doel over te maken op rekeningnummer NL16 RABO 0355 4376 43 t.n.v Stichting Tabitha te Ridderkerk o.v.v. Brood.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw meeleven met dit zwaar getroffen volk.

Reacties zijn gesloten.